::pertemuan dan PERPISAHAN::
DARI EPISOD hidup ~


andai pertemuan yang terbaik
pasti hati ini gembira tanpa perpisahan..
andai pertemuan yang terbaik
pasti hidup ini berseri
dan bercahaya..

dan andai pertemuan adalah yang terindah
mengapa perpisahan jua
mengakhirinya...

kerana..
perpisahan itu
mengasah erti kehidupan
mencurah erti keperitan
mengupas isi kesakitan
mengungkai duri yang menyakitkan.

lalu......
biar pertemuan
yang mendahului perpisahan..

kerna..
aku tak bisa
menngerti

SEBUAH KEHIDUPAN tanpa PERPISAHAN
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
barisan jQAF - SK Agama Sibu, Sarawak -
berdiri dari kiri : NURSHAMSINA-SHARAH-SUZILAH-WAN SALINI
duduk dari kiri : SHAHIR-HAFIEZ-ROSLAN




KERJAYA YANG MENCABAR....?
agak mencabar kerana :-
- tempat kerja saya ni jauh.. terpaksa merentasi Laut China Selatan.. huhu
- saya terpaksa berjauhan dari keluarga .... :(
- tiada lagi teman2 dulu yang sama2 bergembira dan bersedih... miss sgt2 kat diorg..
- matapelajaran yg saya ajar, mmg mencabar kerana saya sendiri masih kureng, walaupun berijazahkan nya...
TETAPI....
- saya tak penah mengalah pun.... duit banyak abes kat Air Asia.. ape bleh buat.. kalo ade jambatan merentasinya, mesti syok... tapi saya tahu itu adalah MUSTAHILL...!!!!!!!!!
- HUHU..mestilah rindu sgt2.. terutama kat femly.. tapi, tepon kan ade.. hello.. mak ayah apa khabar...? dah makan..? imagine je mereka di depan saya..
- dapat teman baru.. oke ape... seronok & hepi.. berkawan biar seribu..
- tengah belajar dan akan terus belajar.... i luv ALLUQHATULARABIYYAH..!
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
::Generasi Khatam::
bila terkenang...
ayah mengajar baca Iqra'..
rotan di tangan...
bersandar di tiang tengah..
lutut menggigil...
takut terkena libasan...
dengan tunjuk ajar ayah...
HARI INI...
bersimpuh mendengar
bacaan anak2 muridku..
SUATU HARI....
biar kau tahu makna setiap baris kata...
biar kau tahu hukum2 yang terkandung di dalam nya...
biar kau tahu apabila IA dibaca..
-bergenang si air mata
-tenang damai jiwa kita
kenal dulu huruf2nya,
kenal dulu baris2nya,
agar kau pandai dengan bilangan harakatnya......







KEM LITERASI AL-QURAN
JQAF
SK AGAMA SIBU
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
ruMah di tePI SawaH
UJIAN ALLAH
Dapatkan Mesej Bergambar di Sini
"
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
puTiH..BersIh
HeArt~
siapa di HatI mu..::"
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
m U S l i M a H
FUll Of BeauTY: "
~MuslimahBeauty~
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
BERSEDEKAH
::::::::::: "
harta..?
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
::JoDoH Di TangaN Tuhan::
KISAH JODOH SEORANG TEMAN..

tatkala dlm hujan, sedang belajar dlm kuliah, tetibe jek nset bergegar.. "teman aku jumpe dia.."
huh..? gulp... msg dr (...) teman baik ku..

(...) - berchenta sakan dgn pakwe die (sejak jaman skola lagi) mmg kapel yg paling hangatt..

aku... nak g ke tak... kang aku melopong jek tgk org lalu lalang.. sedang mereka sibuk duk sengih2 dan jeling2. sekali sekala tegur aku.. tu pun stlh tgk aku berkipas2 paneh..

tu dulu....

sekarang.........

(...) dah kawen dgn org lain. not pakwe yg tadi.. sbb.. JODOH DI TANGAN TUHAN...

pakwe (...) lum kawen ~ dgr dari mulut dia sndiri, "aku tak bley lupakan (...)"

aku..? = KITA HANYA MERANCANG TUHAN YANG TENTUKAN...
0 ulasan | edit post
Reaksi: