SALAM EID MUBARAK

Salam................

hari raye Aidilfitri pada kali

ini disambut sederhana oleh kami sekeluarga.

meriah dan betapa selonotnyew... ^.^

1 ulasan | edit post
Reaksi: 
::IBU::

IBU melahirkan kita sambil menangis kesakitan. namun, masihkah kita ingin menyakitkannya? masih mampukah kita tertawa melihat penderitaannya?? memakinya?? melawannya?? memukulnya?? kita sendirian.. sedarilah bahawa dalam dunia ini tak ada seorang pun yang sanggup mati demi ibu tapi seorang ibu sanggup mati demi anaknya...

"__ibu__"
saya sayang ibu saya.... anda bagaimana..???
2 ulasan | edit post
Reaksi: 
cinta itu adalah...
Amat menyakitkan jika mencintai seseorang, tetapi tidak dicintai olehnya. namun lebih indah untuk mencintai tetapi tidak pernah menemukan keberanian untuk memberitahu mereka apa yang kamu rasakan. hanya perlu satu minit untuk mencintai seseorang, tetapi memerlukan seumur hidup untuk melupakan seseorang.
Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu dengan orang tidak tepat sebelum bertemu. jadi ketika kita akhirnya bertemu dengan orang yang tepat, kita akan tahu betapa berharganya anugerah tersebut.
Cinta adalah ketika kamu membawa perasaan, kesabaran dan romantis dalam satu hubungan dan menemukan bahawa kamu ambil peduli tentang dia. Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat bererti bagimu, hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.
Ketika pintu kebahagiaan tertutup, pintu lain terbuka. Tetapi kadang-kadang kita menatap terlalu lama pada pintu yang telah tertutup itu, sehingga kita tidak melihat pintu lain yang telah terbuka untuk kita.
Teman yang terbaik adalah teman di mana kamu dapat duduk bersamanya dan merasa terbuai dan tidak pernah mengatakan apa-apa dan kemudian berjalan bersama. Perasaan seperti itu adalah percakapan termanis yang pernah kamu rasakan. Benarlah bahawa kita tidak tahu apa yang kiata dapatkan sehingga kita kehilangannya.Tetapi benar juga bahwa kita tidak tahu apa yang hilang sehingga sesuatu itu ada.
Memberikan seseorang semua cintamu tidak pernah menjamin bahawa mereka akan mencintai kamu juga! Jangan mengharapkan cinta sebagai balasan, tunggulah sampai itu tumbuh di dalam hati mereka. Tetapi jika tidak, pastikan cinta tumbuh di dalam hatimu.
Ada hal yang sangat ingin kamu dengar tetapi tidak akan pernah kamu dengar dari mereka yang ingin kamu dengar. tetapi jangan sampai kamu menjadi tuli, walaupun kamu tidak mendengar itu daripada seseorang yang mengatakan itu dari hatinya. Jangan pernah berkata selamat tinggal jika kamu masih ingin mencuba. Jangan menyerah selama kamu merasa masih dapat maju. Jangan pernah berkata kamu tidak mencintai orang itu lagi, bila kamu tidak ingin membiarkannya pergi jauh.
cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mmepunyai keberanian dan keyakinan untuk membangun kembali kepercayaan.
Jangan melihat dari wajah, itu bisa menipu. Jangan melihat dari kekayaan, itu bisa menghilang. datanglah kepada seseorang yang mampu membuatmu tersenyum, kerana sebuah senyuman itu dapat membuat hari yang gelap menjadi cerah. Berharaplah kamu dapat menemukan seseorang yang dapat membuatmu tersenyum.
Ada saat di dalam kehidupanmu di mana kamu sangat merindui seseorang. Kamu ingin mengambil mereka dari mimpimu dan benar-benar memeluk dia. berharaplah kamu mimpikan, pergilah ke mana kamu ingin pergi, jadilah sesuai dengan keinginanmu. kerana kamu hidup hanya sekali dan satu kesempatan untuk melakukan apa yang kamu inginkan.
Semoga kamu mendapat cukup kebahagiaan untuk membuat kamu bahagia. Cukup cubaan untuk membuat kamu kuat, cukup penderitaan untuk membuatkanmu manusia yang sesungguhnya dan cukup harapan untuk membuat kamu bahagia. selalu letakkan dirimu pada posisi yang lain jika kamu merasa bahawa itu menyakitkan kamu, mungkin itu menyakitkan kamu, mungkin itu menyakitkan orang itu juga.
Kata-kata tanpa fikir mengakibatkan perselisihan, kata-kata yang kasar bisa membuat celaka, kata-kata tepat waktu dapat mengurangi ketegangan. Kata-kata cinta dapat menyembuhkan dan menyenangkan. permulaan cinta adalah dengan membiarkan orang yang kita cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak membentuk mereka menjadi sesuai keinginan kita. Dengan kata lain, kita mencintai bayangan kita yang ada pada diri mereka.

- ADA YANG SEDANG ANDA CARI DARI MAKNA DAN ERTI CINTA ITU? AKU MENGIMBAU JANGAN LAH ANDA TERBUAI DENGAN KATA CINTA, KERANA CINTA BISA MEMBUAT KITA BISU, TULLI DAN BUTA! DAN KADANG ORANG KUAT MENJADI LEMAH DAN SEBALIKNYA ORANG LEMAH BISA MENJADI KUAT!
2 ulasan | edit post
Reaksi: 
:: M U t i a R A_H i d u P::

sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda.

sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.

sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

senyuman daripada anda boleh menbawa kebahagiaan kepada seseorang, walaupun di tidak menyukai anda.

setiap malam ada seseorang merindui anda sebelum tidur.

anda amat bermakna dalam kehidupan seseorang.

kalau bukan kerana anda seseorang itu tidak akan hidup bahagia.

anda seorang yang istimewa dan unik.

seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.

apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah di sebaliknya.

sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan. fikirlah semula mungkin anda yang memingggirkan mereka.

apabila anda terfikiranda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan meperolehiny, tetapi sekiranyaanda percaya pada diri sendiri lambat laun ANDA AKAN MEMPEROLEHINYA.

kenangilah segala pujian yang anda terima. lupakan segala caci dan cela.

jangan takut untuk meluahkan perasaan anda, anda akan merasa senang apabila ada orang mengetahuinya.

sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambil lah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik.


4 ulasan | edit post
Reaksi: 
AirMataWaniTa~
"ketika aku men
ciptakan seorang wanita, dia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. aku membuat bahunya cuk
up kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan.."


"aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk
mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang daripada anak-anaknya..."


"aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."


"aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika naknya bersikap sangat menyakiti hatinya.."


"aku memberinya kekuatan untuk menyokong kekuatan suaminya dalam kegagalannya dalam melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."


"aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang2 menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu."


dan akhirnya, aku memberinya air mata untuk dititiskan. ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bila-bila masa yang diperlukan."



3 ulasan | edit post
Reaksi: 
::edIsI lepak MaktabaH::






~corat coret nak ke musim exam~
6 ulasan | edit post
Reaksi: 
doa chekguw, mudaha-mudahan anak2 didik smue ley jawab imtihan nanty dgn baik.. biar smue dpt mumtaz..
utk class dahlia, chekguw score kamu smue.. : >

jangan hampakan chekguw taw.. cayang kamu..

untuk 2terataI, mintak2 imtihan ni better than yg lepas, arju alaikum an yahsulun kullukum NAJAH

___________________________________________


2 ulasan | edit post
Reaksi: 
::iTEM exaM Ku::
bismillah..

~ saket anak tekak ~



> lepas memberi tunjuk ajo dgn students (yg amat2 nakal..huhu) :(
> sabow jep chekguw mengajar kamu semua.. tp luf u ol.. ngeee .. :)



::EDISI LEPAK D MAKTABAH:: ekekkekeke..





bukan buat pew,


layan

@ item soklan exam_bahasa Arab@

UJIAN TAK LAMA LAGII..!

2 ulasan | edit post
Reaksi: 

hari ni.. aku kureng sihat skit..mata pedih, batuk 2,3 saat sekali, perit tekak aku.. nak kata demam, dahi aku tak bape panass..sedan2 jep..

semalam, g jumpe doc. HASIL nye...


___ aku kena mc 2 ari

____ kene duk umah,

____ yg paling sesak, doc suh pakai topen.. huhu... tanok
aku... rimassss


adakah ini tanda2..... tu... tanak tanak... !!


td pagi aku joging dalam umah, naik turun tangga.. abis floor aku mop..

biar kuar peluh..


UBAT,,> aku biar jek kat tepi meja tv.. bukan tanak telan>>>
die punye efek tu yg buat aku tak tahan..
ngantok tahap tak ingat dunia.. huhu....


semoga aku cepat sembuh,... AMIN.. YA rabbaal ALAMIN... :)... :) ('_')



3 ulasan | edit post
Reaksi: 
::pertemuan dan PERPISAHAN::
DARI EPISOD hidup ~


andai pertemuan yang terbaik
pasti hati ini gembira tanpa perpisahan..
andai pertemuan yang terbaik
pasti hidup ini berseri
dan bercahaya..

dan andai pertemuan adalah yang terindah
mengapa perpisahan jua
mengakhirinya...

kerana..
perpisahan itu
mengasah erti kehidupan
mencurah erti keperitan
mengupas isi kesakitan
mengungkai duri yang menyakitkan.

lalu......
biar pertemuan
yang mendahului perpisahan..

kerna..
aku tak bisa
menngerti

SEBUAH KEHIDUPAN tanpa PERPISAHAN
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
barisan jQAF - SK Agama Sibu, Sarawak -
berdiri dari kiri : NURSHAMSINA-SHARAH-SUZILAH-WAN SALINI
duduk dari kiri : SHAHIR-HAFIEZ-ROSLAN




KERJAYA YANG MENCABAR....?
agak mencabar kerana :-
- tempat kerja saya ni jauh.. terpaksa merentasi Laut China Selatan.. huhu
- saya terpaksa berjauhan dari keluarga .... :(
- tiada lagi teman2 dulu yang sama2 bergembira dan bersedih... miss sgt2 kat diorg..
- matapelajaran yg saya ajar, mmg mencabar kerana saya sendiri masih kureng, walaupun berijazahkan nya...
TETAPI....
- saya tak penah mengalah pun.... duit banyak abes kat Air Asia.. ape bleh buat.. kalo ade jambatan merentasinya, mesti syok... tapi saya tahu itu adalah MUSTAHILL...!!!!!!!!!
- HUHU..mestilah rindu sgt2.. terutama kat femly.. tapi, tepon kan ade.. hello.. mak ayah apa khabar...? dah makan..? imagine je mereka di depan saya..
- dapat teman baru.. oke ape... seronok & hepi.. berkawan biar seribu..
- tengah belajar dan akan terus belajar.... i luv ALLUQHATULARABIYYAH..!
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
::Generasi Khatam::
bila terkenang...
ayah mengajar baca Iqra'..
rotan di tangan...
bersandar di tiang tengah..
lutut menggigil...
takut terkena libasan...
dengan tunjuk ajar ayah...
HARI INI...
bersimpuh mendengar
bacaan anak2 muridku..
SUATU HARI....
biar kau tahu makna setiap baris kata...
biar kau tahu hukum2 yang terkandung di dalam nya...
biar kau tahu apabila IA dibaca..
-bergenang si air mata
-tenang damai jiwa kita
kenal dulu huruf2nya,
kenal dulu baris2nya,
agar kau pandai dengan bilangan harakatnya......







KEM LITERASI AL-QURAN
JQAF
SK AGAMA SIBU
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
ruMah di tePI SawaH
UJIAN ALLAH
Dapatkan Mesej Bergambar di Sini
"
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
puTiH..BersIh
HeArt~
siapa di HatI mu..::"
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
m U S l i M a H
FUll Of BeauTY: "
~MuslimahBeauty~
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
BERSEDEKAH
::::::::::: "
harta..?
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
::JoDoH Di TangaN Tuhan::
KISAH JODOH SEORANG TEMAN..

tatkala dlm hujan, sedang belajar dlm kuliah, tetibe jek nset bergegar.. "teman aku jumpe dia.."
huh..? gulp... msg dr (...) teman baik ku..

(...) - berchenta sakan dgn pakwe die (sejak jaman skola lagi) mmg kapel yg paling hangatt..

aku... nak g ke tak... kang aku melopong jek tgk org lalu lalang.. sedang mereka sibuk duk sengih2 dan jeling2. sekali sekala tegur aku.. tu pun stlh tgk aku berkipas2 paneh..

tu dulu....

sekarang.........

(...) dah kawen dgn org lain. not pakwe yg tadi.. sbb.. JODOH DI TANGAN TUHAN...

pakwe (...) lum kawen ~ dgr dari mulut dia sndiri, "aku tak bley lupakan (...)"

aku..? = KITA HANYA MERANCANG TUHAN YANG TENTUKAN...
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
.::PaNTai Tok_BaLI.::

yuhuuuu.. cuti datang lagi.. gumbira di hati hanya tuhan saja yang tahu. saya terus menempah tiket flight. hati dah berteriak riang bial terkenang kampung halaman. cuti.. dan menghabiskan masa dengan femly tersayang.. mak... ayah.. adik-adik.. hu.... tungguw kepulanganku.


0 ulasan | edit post
Reaksi: 
EdiSi MaiN BowlinG__


SAmBUTaN HArI gURU kITEoWG mAKIn mERiAH..

____________________________________


mau tak lps layan badminton, layan plak bowling.. mmg mereleskan tensen saya.. as a tecer, rutin harian mmg membosankan. sesekali kuaw reramai, men sesama mmg syok yow.


ha, ade byk citew lucu(sampai kami bantai gelak sampai kuaw airmata), wakkakaakaa.. maklumla, kalo yg da veteran tue mana ade mase nak layan mende alah neyh sumer.. jadi bile 1st time pegang tuem mmg funny. ptutnyer baling ke depan, tapi terpelanting ke blkg beb.. sekali saya terguling daaa gelak kan dorunk.


tapi sya pun sama dgn je dgn dorunk ni pun.. huhhu.. ta pandai sgt arrr.. oleh sbb tangan sblh kanan ni penah injured masa men netball dulu ( Alasan Kukuh, beb)heheh.. jadi tadew masa la nak jadi superb men bowling ney.. hihi..


__ dgn alOng~gler terer dye men, salute arrr.. toing33
3 ulasan | edit post
Reaksi: 
.:: SeLAMat HarI GuRu.::

My BEst WisHing To All Of YoU....

~ HePY TecEs Day ~ musti korang hepi jadik chekgu kan..? wakaka. didik lah anak bangsa tercinta supaya kelak mereka tahu menghargai kehidupan. huhu.. sedey la plak.

buat semua chekgu2 yang pernah mendidik saya, TERIMA KAsiH Cikgu, Ustaz N usTazaH.. maaFkan semua sifat tolol saya yang dulu.. hihi..

buat YAng Tga Apit saya:

YaNg Baju IJaU, *Kak DayaNg*__ Korang main mmg best, seMPoooii jew...

& yanG samer Kaler Tudung dgn Saya *Intan BaiDurI__ Salute U arrr...


kiter Main sambil bantai gelak..
sbb saya ta penah layan badmintOn..
huhu..
tapi kira ok per..
dpt menang 3 game..
adiooosssss//
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
saat kite dilahirkan, tangan terkawang2, mungkin mencari jari jemari ibu.. mungkin mencari pipi ibu..
Label: 0 ulasan | edit post
Reaksi: 
** EpiSOd KehiDuPaN**

~ titi : Wei, aku bosan. bwk ler aku jenjalan..
~ As : sya, aku pun bosan... :(
~ Sya : pe kata ujung minggu neyh, kite kuar p bandar kuceng. lepak dgn geng sya kat Matang.. (dlm hati sgt winduw dgn kwn2 tercayang)
______________________________________ tq 4 being my fwen
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
__Fwenship__foreva::
pernah tak kite terfikir nak berjauhan dari femly..?
saya sendiri ta penah.. mau ta... terpisah 2, 3 ari pown ati da meronta-ronta nak balek..
Masa kat U dulu, pantang jew adew cuti, terus beli tket bas blek.
masa sem 1 lagi ar teruk.. tiap ujung minggu jew blahh..

Tapi tue dulu..
mase masih lagi berdampingan dgn femly..
skrg "musim kejew" saya rasa sgt jauh..
nanges meleleh air mata bile kene
berdikari kat tempat org..
yang ta penah pun terdetik kat
lubuk ati na p keje kat sini......

Idup kat sini mmg adew susah sket laaa.
first jejak kaki mata bley menerima panorama die..
hehe.. tapi, bile time sampai kat tempat tue.. uhuk2..
makkkk.. nak balekkkkk............... sorang pown saya ta kenal.
ayah da gtaw, sampai sana nanty abg zaki amek kat epot..
so, jgn isau sgt. walaupun saya sebenarnya ta penah tgk n ta penah kenal
pown abg zaki..walhal dia anak sepupu ayah belah nenek..hmmmm.....

lepas lapor diri, bru ati adew senang sket, sbb dah dpt jumpe org2 yg saya kenal..
tq kakzue n unie. lega sket korang adew. geng 1 U. abes jew orientation week, teros call tmpt
tu.. dgr suara yg angkat phone mcm girl, pastu sesekali sore mcm laki.. kompius denn..

ati bertambah lega dpt kenal K.Yanti & K.Ina.. Sayang Korang sgt2..
walaupun skrg kite telah ter[pisah.. tp kat dlm ati ni tuhan sj yg taw..
bahawa saya rindu sgt2 kat kalian.. kenangan kita bersama tetap dlm episod hidup saya.
0 ulasan | edit post
Reaksi: 
Demi MASA....

"Demi masa, sesungguhnya semua manusia di dalam kerugian kecuali yang beriman, beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta kesabaran.."
0 ulasan | edit post
Reaksi: